Games maken


Een workshop waarbij de kinderen op ontdekkende, lerende en makende manier kennismaken met het bedenken, ontwikkelen en maken van eenvoudige computergames.

Wat is een game? Wat zijn belangrijke punten in een game? Hoe kun je met weinig kennis een leuk computerspel maken? 

De kinderen bekijken een presentatie over games, programmeren en het programma Scratch. De kinderen onderzoeken hoe je functies in een game kunt programmeren. De kinderen bedenken en ontwerpen in kleine groepjes een eenvoudig computerspel met het programma Scratch. De kinderen programmeren hun idee en presenteren het resultaat.

De kinderen hanteren bewust de spelelementen wat, waar en waarom en passen begin, midden en einde van het spel toe bij het ontwikkelen van een simpele game (spelelementen). De kinderen kunnen een simpele computergame maken op de computer (werken met digitale media).,

BOEKINGSINFORMATIE

Groep: 7 en 8 

Kerndoelen: 44, 54, 55

Tijdsduur: 75 minuten

Locatie: Overijssel

Max. aantal kinderen: 30 per workshop (geen samengestelde klassen)

Workshopkosten: een dagdeel met 2 workshops (a 75 min. per workshop) bedraagt € 300. Een 3e workshop in de middag kan voor € 150 extra (mits deze uiterlijk 1 uur na de 2e workshop start). 

Reiskosten: € 0,35 per kilometer vanaf Enschede. 

Boeken of meer informatie: via Jelske Marcus per onderstaand contactformulier.

Contactformulier

Vul het onderstaande formulier in om contact op te nemen met de artiest. Je kunt normaal gesproken binnen enkele dagen een reactie verwachten.

Vul hier school, bibliotheek, bedrijf of organisatienaam in.

Vul een datum in voor de activiteit.

Tetem is een onderzoekend presentatieplatform in een rijk netwerk van creatieve makers en denkers.

Tetem is één van de weinige presentatieplekken in Nederland waar digitale cultuur een hoofdrol speelt in de programmering. We werken vanuit de beeldende kunst, maar beperken ons daar niet toe. We opereren in het veel bredere veld van digitale media, techniek, wetenschap en design. Hierbij is een belangrijke rol weggelegd voor educatie en co-creatie met publiek en partners uit andere domeinen. In de volledige programmering staat het verbinden vanuit de inhoud centraal.

Laat de artiest weten wat je van de voorstelling vond en schrijf een recensie! 

;